Παρασκευή 5 Αυγούστου 2016 στις 18.00
Μικροφωνική συγκέντρωση για τις εκκενώσεις των καταλήψεων στη Θεσσαλονίκη
Παρασκευή 5/8 στις 18.00 στην πλατεία της Αγοράς θα πραγματοποιηθεί μικροφωνική σε αλληλεγγύη στις 3 καταλήψεις που εκκενώθηκαν στη Θεσσαλονίκη.
Επόμενη συνέλευση για τον προγραμματισμό περαιτέρω δράσεων Κυριακή 7/7 στις 20.00 στην κατάληψη Rosa Nera.
Ακολουθεί το κείμενο της συνέλευσης που μοιράζεται από σήμερα στην πόλη:
Ο Θεός είναι μεγάλος, η Περιουσία της εκκλησίας μεγαλύτερη
Τα ξημερώματα της Τετάρτης 27 Ιουλίου, η κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΑΝ.ΕΛ. και η εκτελεστική της εξουσία εκκενώνουν 3 καταλήψεις στέγης μεταναστριών/μεταναστών στην Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για τις καταλήψεις Καρόλου Ντηλ (που ανήκει σε ιδιώτη), Νίκης (ιδιοκτησίας ΑΠΘ) και το Ορφανοτροφείο (ιδιοκτησίας της Εκκλησίας Α.Ε.).
Το τελευταίο μάλιστα μετά την εκκένωση κατεδαφίστηκε, με τον μεγάλο ιατρικό-φαρμακευτικό εξοπλισμό και τα προσωπικά αντικείμενα των κατοίκων να απομακρύνονται τελευταία στιγμή από τους αλληλέγγυους. Να σημειωθεί πως η εκκλησία είναι ο μόνος μηχανισμός που, μόλις οι μπάτσοι κατέλαβαν κτίριο ιδιοκτησίας του, έδωσε εντολή να κατεδαφιστεί, ώστε να πάψει να δραστηριοποιείται και να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κανέναν.
Τρεις μέρες πριν στη Θεσσαλονίκη, έληξε το NoBorderCamp2016, ένα δεκαήμερο φεστιβάλ με κεντρικές θεματικές τη μετανάστευση, τη δικτύωση των δομών αλληλεγγύης στους μετανάστες, την κατάργηση όλων των συνόρων. Πριν καν την έναρξη του φεστιβάλ, που έλαβε χώρα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ο πρύτανης Περικλής Α. Μήτκας ζήτησε την παρέμβαση της αστυνομίας για την αποτροπή του. Πολλές από τις δράσεις του φεστιβάλ (π.χ. graffiti σε λεωφορεία κ.λπ.) γέννησαν επιπλέον αντιδράσεις από διάφορες καθεστωτικές λέρες της πόλης, όπως του δημάρχου Γ. Μπουτάρη. Παράλληλα τα media σε συνδυασμό με κάθε λογής θεσμικό παρατρεχάμενο έσπευσαν να καταδικάσουν το φεστιβάλ.
Λίγες μέρες αφού εκκενώθηκαν τα 3 κτίρια, ο δήμαρχος Αθηνών, Καμίνης, εμφανίζεται για να «καταγγείλει» τις συνθήκες διαβίωσης στις καταλήψεις στέγασης μεταναστών, την ίδια ώρα που στο κέντρο κράτησης της Softex στα Διαβατά η 29χρονη Σύρα Αζάζ Ραγκντά χάνει τη ζωή της μετά από επιληπτική κρίση, επειδή δεν υπάρχει ένας γιατρός εκεί. Την ίδια ώρα που στα ναζιστικού τύπου στρατόπεδα συγκέντρωσης και στα hotspots, οι άνθρωποι από πρόσφυγες καταλήγουν «όμηροι πολέμου», ζώντας κάτω από άθλιες συνθήκες χωρίς καμία απολύτως ιατρική περίθαλψη.
Ταυτόχρονα και ο Μπουτάρης στοχοποιεί 2 καταλήψεις στη Θεσσαλονίκη, κλείνοντας και αυτός, όπως και ο Καμίνης, το μάτι στην αστυνομία και τα αρμόδια υπουργεία για νέες χολυγουντιανού τύπου επιχειρήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι δομές που κατεστάλησαν, τα κτίρια που εκκενώθηκαν, χτυπήθηκαν ακριβώς επειδή αποτελούσαν εγχειρήματα αυτοοργανωμένα. Εγχειρήματα που ούτε είχαν κάποια κομματική ατζέντα από πίσω, ούτε κάποια γενναιόδωρη τσέπη αστού φιλανθρώπου να τα χρηματοδοτεί, ούτε προφανώς την αιγίδα ή την επιτήρηση του κράτους. Οι χώροι αυτοί στήθηκαν για να στεγάσουν (και) μετανάστες· στήθηκαν από τον κόπο και τα χρήματα ανθρώπων που οργανώθηκαν από μόνοι τους για αυτό τον σκοπό· στήθηκαν μαζί με μετανάστες και όχι για μετανάστες, στήθηκαν και λειτούργησαν οριζόντια με τις αποφάσεις να λαμβάνονται ισότιμα από όλους. Και όμως αυτή ακριβώς η έκφραση της αλληλεγγύης είναι που στοχοποιείται, και εν τέλει ποινικοποιείται από το κράτος. Γιατί δε μπορεί να χωρέσει στη στρατιωτική διαχείριση των μεταναστών· γιατί αμφισβητεί το οικοδόμημα της «φιλοξενίας» των «από τα πάνω» και προτάσσει τη δημιουργία δομών, όπου οι σχέσεις είναι πράγματι ανθρώπινες, υγιείς, με τους πάσης φύσεως διαχωρισμούς βαλμένους εκεί που θα 'πρεπε να είναι, στον κάλαθο των αχρήστων. Γιατί, τέτοιες δομές αμφισβητούν το νομικό σύστημα, δίνοντας άμεσες λύσεις στις καθημερινές μας ανάγκες χωρίς την διαμεσολάβηση κανενός κρατικού ή θεσμικού φορέα, αποδεικνύοντας -μεταξύ άλλων- πως δεν έχουμε ανάγκη κανένα μεσάζοντα να ορίζει τις ζωές μας.
Στον αντίποδα δε, στη χώρα του «Ξένιου Δία» η παρούσα αριστερή κυβέρνηση προεκλογικά έσταζε μέλι από «αλληλεγγύη» και «ευαισθησία» για τους μετανάστες και τώρα χρησιμοποιεί τις «προσφυγικές ροές» ως μέσο πίεσης και διαπραγμάτευσης στο εσωτερικό της Ε.Ε. Ταυτόχρονα αξιοποιεί όλα τα κονδύλια για το «προσφυγικό» χτίζοντας στρατόπεδα συγκέντρωσης και τώρα "hotspots". Και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για κέντρα-φυλακές, αποκομμένα από τον αστικό ιστό, με άθλιες συνθήκες ζωής, όπου η πλήξη συναντά την επιβίωση και κάπως έτσι διαμορφώνεται η καθημερινότητα εντός τους. Από τον δημόσιο-κρατικό λόγο δεν απουσιάζουν και οι αναφορές γύρω από την εθνική ασφάλεια, αναφορές που «συμπληρώνονται τέλεια» με την εντατικοποίηση των περιπολιών των συνοριοφυλάκων, την τοποθέτηση της τελευταίας τεχνολογίας ευρωφρουράς -Frontex-, την ανάπτυξη ερευνητικών προγραμμάτων για αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων (βλ. Ε.Μ.Π.), την δημιουργία βιομετρικής βάσης δεδομένων μεταναστών κ.α. Όλα αυτά δεν είναι μια κριτική στην ασυμφωνία λόγων και έργων της κυβέρνησης, αλλά αντιθέτως στοχεύουν να καταδείξουν πως το κράτος εν γένει, και συγκεκριμένα το ελληνικό κράτος, προσδεδεμένο στα συμφέροντα του ντόπιου και του διεθνούς κεφαλαίου, και αποτελώντας κομμάτι του διακρατικού μηχανισμού που λέγεται ευρωπαϊκή ένωση, δεν μπορεί παρά να πράττει με αυτόν τον τρόπο.
Όσο για την εκκλησία του «αγάπα τον πλησίον σου», αυτή την ορθόδοξη φιλάνθρωπη αλλά παρόλα αυτά Ανώνυμη Εταιρία,μόνιμα τυλιγμένη στο ψεύδος και την υποκρισία, συνεργάζεταιμετις κατασταλτικές δυνάμεις του κράτους δημιουργώντας μια θεσμική συζυγία για την άμεση και βίαιη εκκένωση της «ιδιοκτησίας» της, στην προκειμένη το κατειλημμένο Ορφανοτροφείο. Εκτός από την αποδεδειγμένη στάση της ως προς την περιουσία της και την διαχείρισή της, παραμένει ένα ιδεολογικό έμβολο που ξερνάει συντηρητισμό και ρατσιστικές διακρίσεις: από φυλετικές και σεξουαλικού προσανατολισμού μέχρι το «νέο» φαινόμενο της πολιτισμένης Δύσης, την Ισλαμοφοβία.
Στο ευρύτερο εξουσιαστικό σύμπλεγμα μεταξύ κράτους-κεφαλαίου-εκκλησίας και τον πολιτισμό που τα συνοδεύει κάποιοι άνθρωποι δεν χωράνε. Εμείς έχουμε επιλέξει να είμαστε με το μέρος τους, να χτίζουμε σχέσεις στις οποίες δεν χωρά καταπίεση και εκμετάλλευση, να δημιουργούμε δομές που αμφισβητούν θεωρητικά και αντιστέκονται στην πράξη στον αξιακό κώδικα της κυρίαρχης κουλτούρας, του κοινωνικού κανιβαλισμού, του φιλοτομαρισμού. Το κράτος, το παπαδαριό και όποιος άλλος επιτίθεται στους αυτοοργανωμένους χώρους να ξέρει πως είμαστε εδώ για να τους υπερασπιστούμε, και για κάθε σπιθαμή που θα μας κλέβουν θα σπέρνουμε αδιάκοπα τους σπόρους του ελεύθερου κόσμου που ονειρευόμαστε.
ΚΡΑΤΟΣ, ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΠΑΠΑΔΑΡΙΟ
ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΚΡΕΟΝΤΑ ΘΑ ΓΕΝΝΑΜΕ ΕΚΑΤΟ ΑΝΤΙΓΟΝΕΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΜΕΝΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ