Σάββατο 14 Μαρτίου 2015 στις 19.00
Σάββατα στο στέκι Ίσκρα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΣΤΟ ΣΤΕΚΙ ΙΣΚΡΑ 12 /03 - 15/03
ΠΕΜΠΤΗ 12/03
ΤΟ ΣΤΕΚΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΠΟ της 19:00
Διασκεδάζουμε παίζοντας επιτραπέζια παιχνίδια ... με χαλαρή μουσική υπόκρουση...Σε μια περίοδο όπου εδώ και πολύ καιρό κυριαρχεί, κυρίως στην νεολαία, η ατομικοποίηση και η στρεβλή έννοια της διασκέδασης σε αυτό τον τομέα, στη μορφή και το περιεχόμενό της (ίντερνετ καφέ, τυχερά παιχνίδια, απρόσωπα παιχνίδια μέσω του Η/Υ κ.α.) κάνουμε μια προσπάθεια μέσω των επιτραπέζιων παιχνιδιών (και όχι μόνο) ώστε να διασκεδάσουμε πραγματικά. Συγχρόνως να κοινωνικοποιηθούμε, να έρθουμε σε επαφή, να παράγουμε κριτική σκέψη, ικανότητες και δεξιότητες, να πάρουμε γνώσεις, εργαλεία χρήσιμα σε τελική ανάλυση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων μας. Με ένα πνεύμα, όπου κανείς δεν βγαίνει χαμένος στο τέλος του παιχνιδιού ή κανείς δεν είναι πιο "τυχερός" από τον άλλο, όπου με την έννοια της κρίσης αναδεικνύεται ο "καλύτερος"!
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13/03
ΤΟ ΣΤΕΚΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΠΟ της 19:00
Βραδιά νεολαίας
ΣΑΒΒΑΤΟ 14/03
ΤΟ ΣΤΕΚΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΠΟ της 19:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 15/03
Προβολή ταινίας
Έθνος χωρίςγυναίκες "Matrubhoomi"
Ώρα έναρξης 20:00
Τι συμβαίνει στην Ινδία, όπου δεν υπάρχουν γυναίκες; Στην Ινδία, η γέννηση κοριτσιού θεωρείται ντροπή. Έτσι, λοιπόν, σύμφωνα με την παράδοση πολλά από τα θηλυκά παιδιά που γεννιούνται, θανατώνονται. Ποιες είναι οι συνέπειες αυτού του άδικου και πρωτόγονου «εθίμου»; Σε αυτό το ερώτημα απαντά ο Ινδός σκηνοθέτης, Manish Jha, σε αυτή την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του.
Στο χωριό Ματρουμπούμι της Ινδίας δεν υπάρχουν γυναίκες. Οι άντρες, λοιπόν, βρίσκουν «εναλλακτικές» λύσεις εκτόνωσης των σεξουαλικών τους επιθυμιών (πορνογραφία, ομοφυλοφιλία, πορνογραφία, βία). Η ιστορία στρέφεται γύρω από πέντε αδέρφια και τον πατέρα τους… και την Κάλκι. Τα πέντε αδέρφια δεν μπορούσαν να βρουν νύφη, ώσπου ο ιερέας του βρίσκει σε ένα μακρινό χωριό μια πανέμορφη κοπέλα, την Κάλκι. Ο πατέρας της αμέσως την πουλά και έτσι η Κάλκι πηγαίνει στο Ματρουμπούμι, όπου παντρεύεται και τα πέντε αδέρφια. Η Κάλκι εκτελεί τα συζυγικά της καθήκοντα και στους πέντε αλλά και στον πατέρα τους. Η νέα «οικογένειά» της την κακομεταχειρίζεται και της φέρεται σαν δούλα. Η πιο ευγενική συμπεριφορά του νεότερου γιου φέρνει την Κάλκι πιο κοντά του, έως ότου ο μεγαλύτερος αδερφός τον σκοτώνει από ζήλια. Η Κάλκι προσπαθεί να βρει καταφύγιο στον πατέρα της, ο οποίος, όμως, έχει τυφλωθεί από τα λεφτά και την διώχνει. Έτσι, λοιπόν, αποφασίζει να το σκάσει μαζί με τον υπηρέτη της οικογένειας. Δυστυχώς, η προσπάθειά της αποτυγχάνει, καθώς την βρίσκουν και την γυρνάνε πίσω στο σπίτι, όπου την βιάζουν επανειλημμένα. Όταν η Κάλκι μένει έγκυος, όλοι επιδιώκουν την πατρότητα. Το παιδί, όμως, είναι κοριτσάκι…..
Πολύ ρεαλιστική η ταινία του Jha, τόσο που σοκάρει… και λόγω του θέματος, αλλά και της ωμής σκηνοθεσίας. Έντονες οι εικόνες, δυνατοί οι ήχοι των βιασμών, απεγνωσμένη η προσπάθεια της Κάλκι να ξεφύγει. Η ιστορία πραγματικά στιγματίζει τον θεατή, ο οποίος μένει αποσβολωμένος μπροστά στον εξευτελισμό του γυναικείου φύλου. Ένα πολύ δυνατό και αξιόλογο δείγμα του Ινδικού κινηματογράφου.