Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024 στις 20.00
Ελεύθερες προβολές στο Άλσος Παγκρατίου, για την έμφυλη βία - ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΒΙΑΙΟΣ
Ενάντια στην έμφυλη βία, την πατριαρχία, την καταπίεση
Στην πατριαρχική κοινωνία στην οποία ζούμε, κάθε μέρα ερχόμαστε αντιμέτωπες με τον σεξισμό και την καταπίεση, με παρενοχλητικές, παραβιαστικές και κακοποιητικές συμπεριφορές, όπου υπάρχουμε, στο σπίτι, τη δουλειά, τα λεωφορεία.. Βιώνουμε την έμφυλη βία παντού, όλες μας και ακόμα περισσότερο οι μετανάστριες, οι προσφύγισσες, οι τρανς γυναίκες. Βλέπουμε τον αριθμό των γυναικοκτονιών να αυξάνεται συνεχώς, μαθαίνουμε για όλο και περισσότερες υποθέσεις trafficking, ενώ παράλληλα οι υπαίτιοι μένουν ατιμώρητοι.
Αναγνωρίζοντας αυτή τη συνθήκη που επικρατεί γύρω μας [και όντας μια συνέλευση που στέκεται απέναντι σε τέτοιες συμπεριφορές/ στα πλαίσια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης γύρω από το ζήτημα] αποφασίσαμε να αφιερώσουμε τις "Ελεύθερες Προβολές στο Άλσος" του Οκτώβρη σε αυτή τη θεματική με την προβολή ταινιών που θίγουν ευρύτερα το ζήτημα της έμφυλης βίας, αλλά και ειδικά των παρενοχλητικών συμπεριφορών, της ματσίλας, της γυναικοκτονίας και της κακοποίησης.
Τετάρτη 23 Οκτωβρίου, 20:00
"Ιωάννης ο Βίαιος", ταινία, 1973, 177´
Σκηνοθεσία: Τώνια Μαρκετάκη
Πρωταγωνιστούν: Μανώλης Λογιάδης, Μίκα Φλώρα, Βαγγέλης Καζάν, Μηνάς Χατζησάββας, Τάκης Δουκάκος, Μαίρη Μεταξά, Νικήτας Τσακίρογλου, Λήδα Πρωτοψάλτη, Μαλένα Ανουσάκη, Κώστας Αρζόγλου
Μεσάνυχτα, σε κάποιον έρημο δρόμο της Αθήνας Μια νεαρή κοπέλα δολοφονείται από τη μαχαιριά ενός αγνώστου, ο οποίος αμέσως εξαφανίζεται πίσω στις σκιές. Ο φερόμενος ως δράστης, Ιωάννης Ζάχος, ένας νεαρός άντρας δίχως καμία αίσθηση νοητικής και ψυχολογικής ισορροπίας, διοχετεύει την ερωτική του επιθυμία φαντασιωνόμενος γυναικοκτονίες. Στο μυαλό του, με αυτό τον τρόπο ασκεί εξουσία και επιβεβαιώνει τον ανδρισμό του, όπως αυτόν τον επιτάσσει και τον εννοεί μια ολόκληρη κοινωνία γύρω του. Όταν συλλαμβάνεται ομολογεί μεμιάς το έγκλημα, όμως κατά τη διάρκεια της δίκης που ακολουθεί αναπαριστά με αντιφάσεις όλα όσα έχει διαβάσει στον Τύπο. Η αναζήτηση της αλήθειας μένει μετέωρη, κι η σύγκρουση του ατόμου με την κοινωνία μαίνεται. Το μνημειώδες ντεμπούτο της Τώνιας Μαρκετάκη άντλησε το θέμα του από αληθινά συμβάντα δημιουργώντας μεγάλο θόρυβο στα Μέσα της εποχής. Η Μαρκετάκη χρησιμοποιεί το έγκλημα όχι ως το κέντρο της θεματικής της αλλά ως την αφετηρία για μια πολύ μπροστά από την εποχή της φεμινιστική εξερεύνηση, συνθέτοντας μια καθοριστική ηθογραφία της Ελληνικής κοινωνίας των ᾽60s, μια πνιγηρή σκιαγράφηση ενός ψυχολογικά ραγισμένου κοινωνικού ιστού σε αναζήτηση εξιλέωσης.
Συνέλευση Άλσους Παγκρατίου _ alsospagkratiou.woedpress.com