τι; : πορεία θεματική : από :

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2024 στις 19.00

2 καλέσματα : 1 2

Πορεία: Free Homayoun - Όχι στην εξόντωση των μεταναστ(ρι)ών!

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΝΤΩΣΗ ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤ(ΡΙ)ΩΝ!

ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΟΥ HOMAYOUN SABETARA!

Την Τρίτη 24 Σεπτέμβρη, στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης, θα συνεχιστεί η δίκη της υπόθεσης του Homayoun Sabetara, που διώκεται με την κατηγορία της «διακίνησης μεταναστών». Ο Homayoun κρατείται στις ελληνικές φυλακές από το 2021, όταν και συνελήφθη μαζί με άλλους μετανάστες κατά την προσπάθειά του να διασχίσει την ελλάδα για να συναντήσει την κόρη του στην γερμανία.

Ο Homayoun είναι ένας από τους 2.000+ μετανάστες που βρίσκονται στις ελληνικές φυλακές ως διακινητές, μια κατηγορία που επισύρει πολύχρονες ποινές. Χιλιάδες άνθρωποι βρίσκονται εγκλωβισμένοι από τους νομικίστικους ελιγμούς του ελληνικού κράτους, που προσπαθεί μέσω της συγκεκριμένης κατηγορίας να αθωώσει την απάνθρωπη αντιμεταναστευτική πολιτική του, καταδικάζοντας τους πραγματικά αθώους. Οι περισσότερες υποθέσεις για «διακίνηση», άλλωστε, αφορούν ανθρώπους που απλά βρέθηκαν να οδηγούν κάποιο όχημα/σκάφος, χωρίς να έχουν άλλη επιλογή, ή διαλέχτηκαν στον σωρό μέσα από ομαδοποιήσεις μεταναστών που διέσχιζαν τα σύνορα. Οι δίκες τους συνήθως είναι ολιγόλεπτες, fast track διαδικασίες, χωρίς επαρκή στοιχεία, χωρίς παρουσία μεταφραστών, βασισμένες απλά στις μαρτυρίες των μπάτσων. Στην υπόθεση του Homayoun μάλιστα, το δικαστήριο αποφάσισε παράταση της κράτησής του μέχρι τη νέα ημερομηνία εκδίκασης, παρά το γεγονός ότι ο βασικός μάρτυρας δεν προσήλθε ποτέ στη δίκη! Πρωτόδικα, ο Homayoun είχε καταδικαστεί με βάση την ανάγνωση της κατάθεσης του εν λόγω μάρτυρα, «κατάθεση» που οι μπάτσοι είχαν πάρει σε άψογα ελληνικά από μετανάστη που ήταν μαζί με τον Homayοun κατά τη σύλληψή τους (Αύγουστος 2021). Ο υποτιθέμενος μάρτυρας κατηγορίας απουσίαζε και στην πρωτόδικη εκδίκαση (Σεπτέμβριος 2022), ενώ τον Απρίλη του 2024, το εφετείο, αντί να διατάξει την αποφυλάκιση του Homayoun ελλείψει στοιχείων, διέταξε την παράταση της κράτησής του μέχρι τον Σεπτέμβρη του 2024, ώστε «να εντοπιστεί ο μάρτυρας κατηγορίας»!

Προφανώς, υποθέσεις σαν και αυτήν δεν αποτελούν μεμονωμένα περιστατικά κακοδικίας, αλλά εκφράζουν έναν συνολικότερο μετασχηματισμό. Σε περιόδους κρίσης γίνεται πιο εύκολα αντιληπτό, ότι είναι η «νομιμότητα» που προσαρμόζεται στις ανάγκες και τις πολιτικές του κράτους και όχι το αντίστροφο. Αυτός ο μετασχηματισμός, όμως, δεν περιορίζεται στα στενά θεσμικά πλαίσια. Αντίθετα, αντανακλά τόσο την διεύρυνση του ιδεολογικού οπλοστασίου του κράτους, όσο και το ξεχείλωμα της κοινωνικής ανοχής απέναντι στην κρατική βαρβαρότητα.

Ως προς την ιδεολογική χρήση, απ' την πλευρά του κράτους, της κατηγορίας για διακίνηση, μπορούμε να πούμε ότι αυτή συμπυκνώνεται σε 2 σημεία: Πρώτον, βοηθάει στη συγκρότηση ενός αφηγήματος μέσω του οποίου το ελληνικό κράτος αποποιείται τις ευθύνες του για τις εκατοντάδες δολοφονίες στα σύνορα. Κατασκευάζοντας τη σατανική φιγούρα του «διακινητή», που υποτίθεται δρα στο παρασκήνιο και οργανώνει τη μεταναστευτική κίνηση, το κράτος βρίσκει έναν αποδιοπομπαίο τράγο για όλα αυτά τα περιστατικά βίαιων pushback, πνιγμών και εκτελέσεων στα οποία εμπλέκεται. Οι «διακινητές» προορίζονται να πάρουν στις πλάτες τους τη μεγαλύτερη ευθύνη, αφού σύμφωνα με την κρατική υπερασπιστική γραμμή, είναι αυτοί που παρανομούν, εκθέτουν τους μετανάστες στον κίνδυνο με ελλιπή μέτρα προστασίας και εν τέλει τους οδηγούν στον θάνατο. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται και η ευκαιρία στο πολιτικό προσωπικό μετά από την εκάστοτε «τραγωδία» να παρουσιαστεί ως «συγκλονισμένο» και «πεισμωμένο να αποδώσει δικαιοσύνη»

Δεύτερον, οι γεμάτες με «διακινητές» φυλακές λειτουργούν υπόρρητα και ως αποτροπή στην έλευση νέων μεταναστ(ρι)ών. «Να ξέρετε», λέει το κράτος, «αν καταφέρετε να περάσετε τα σύνορα χωρίς να πνιγείτε, να σας βιάσουν, ή να σας πυροβολήσουν, έχετε αρκετές πιθανότητες να καταλήξετε για χρόνια στις ελληνικές φυλακές». Σε αυτό το εργαστήρι απάνθρωπων αντιμεταναστευτικών πολιτικών στο οποίο έχει μετατραπεί η ελλάδα, η κρατική βία και αυθαιρεσία δεν προσπαθούν να καλύψουν πλήρως τα ίχνη τους, αλλά επιχειρούν να καλλιεργήσουν την ιδέα ότι είναι αυτές που προπορεύονται οποιουδήποτε νομικού πλαισίου, το οποίο αργά ή γρήγορα θα αναγκαστεί να αυστηροποιηθεί περαιτέρω. Αυτές οι δύο όψεις που εκφράζονται μέσα από το αφήγημα περί «διακινητών» μπορεί να μοιάζουν αντιθετικές, αλλά στην πραγματικότητα είναι συμπληρωματικές. Το κράτος προσπαθεί να αποποιηθεί τις ευθύνες για τα εγκλήματά του, αλλά ταυτόχρονα, μας θέλει να γνωρίζουμε το τι είναι ικανό να κάνει, το πώς μπορεί να παρακάμψει κάθε εμπόδιο στον δρόμο του.

Αυτή η επικοινωνιακή διαχείριση, που συνοδεύει την κρατική πολιτική, αποσκοπεί εντέλει στην καθήλωση της κοινωνικής πλειοψηφίας σε μια ψυχολογική συνθήκη ανημπόριας ή/και αδιαφορίας για τα όσα φριχτά συμβαίνουν. Τα όρια του τι θεωρείται κοινωνικά αποδεκτό, του πόσο θάνατο μπορούμε να αντέξουμε διευρύνονται συστηματικά, την ίδια στιγμή που η κρατική βαρβαρότητα ενσωματώνει στο οπλοστάσιό της μια πληθώρα πρακτικών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η πρόσφατη εκτέλεση μετανάστη, μετά από καταδίωξη στα ανοιχτά της Σύμης. Η απόπειρα δικαιολόγησης του συμβάντος στη δημόσια σφαίρα συνηγορεί στην κανονικοποίηση μιας συνθήκης όπου τα σώματα ασφαλείας μπορούν με ευκολία να σηκώνουν όπλο και να πυροβολούν, όταν δεν καταφέρνουν να εκτρέψουν ή να βουλιάξουν ένα καταδιωκόμενο σκάφος. Δύο εβδομάδες νωρίτερα, στην ίδια περιοχή, μετανάστης είχε τραυματιστεί βαριά από πυροβολισμό σε αντίστοιχο περιστατικό που με γελοίες επίσης δικαιολογίες παρουσιάστηκε και πάλι ως «κανονικότητα».

Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα, αν παρατηρήσουμε ότι αυτή η σχέση κρατικής ιδεολογίας - κοινωνικών μετασχηματισμών, δεν είναι μονόδρομη, αλλά αμφίδρομη. Δεν είναι απλά η κρατική ρητορική που διαμορφώνει την εκάστοτε κοινωνική πραγματικότητα, αλλά και οι κοινωνικές μετατοπίσεις που νομιμοποιούν ή απορρίπτουν συγκεκριμένες πολιτικές. Δυστυχώς, ένα μεγάλο τμήμα της ντόπιας κοινωνίας έχει αποδεχθεί το γεγονός ότι όσο το σύστημα βυθίζεται στην κρίση κάποιοι πληθυσμοί συνεχώς θα περισσεύουν. Είναι διατεθειμένο μάλιστα να πατήσει πάνω στα κεφάλια τους, με την ελπίδα ότι έτσι θα τη βγάλει καθαρή και δεν θα βρεθεί στο περιθώριο. Εκτός όμως από αυτήν την κανιβαλιστική και φιλοτομαριστική κοινωνική τάση, υπάρχει και ένα ακόμα, υπολογίσιμο, τμήμα της κοινωνίας που έχει παραλύσει βλέποντας την βαρβαρότητα να το γυροφέρνει και συνειδητοποιώντας ότι οι πολιτικές που εφαρμόζονταν τα προηγούμενα χρόνια κατά των μεταναστ(ρι)ών αρχίζουν να επεκτείνονται σε όσες κοινωνικές ομάδες κρίνονται περιττές.

Σε αυτήν τη ζοφερή πραγματικότητα, η αδράνεια δεν μπορεί να είναι επιλογή. Αναγνωρίζουμε φυσικά ότι τόσο το κοινωνικό σύνολο, όσο και ο «κόσμος του αγώνα», το οργανωμένο κίνημα, βρισκόμαστε σε μια συνθήκη όπου βαλλόμαστε από παντού. Ότι στην καθημερινότητά μας συναντάμε χίλιους-δυο εκβιασμούς, που όλοι τους ζητάνε όλο και περισσότερη ενασχόληση για πάρτη τους, σπάζοντας την ζωή μας σε κομμάτια. Η επιτακτικότατα με την οποία μας τίθενται τα ζητήματα αυτά, έχει οδηγήσει σε μια στενεμένη και αποσπασματική αντίληψη των κοινωνικών αναγκών και αξιών. Εμείς θέλουμε να καταδείξουμε ότι τα κρατικά εγκλήματα, η αδιανόητη βαναυσότητα και αδικία και ο κοινωνικός εκφασισμός που στοχεύουν τις μετανάστριες και τους μετανάστες, αφορούν «τις ανάγκες μας», ακόμα και αν στην παρούσα φάση δεν φαίνεται να επικοινωνούν ευθέως με αυτές. Γιατί όσο εμείς καθυστερούμε να κάνουμε αυτήν την σύνδεση από μια σκοπιά αγώνα, αξιοπρέπειας και κοινωνικής δικαιοσύνης, τόσο βεβαιότερο γίνεται πως θα την κάνει ο καπιταλισμός αντί για εμάς, από μια σκοπιά συνολικής υποτίμησης της ζωής. Στην τρέχουσα συγκυρία, η εναντίωση στην αντιμεταναστευτική πολιτική, παρουσιάζεται ως πολυτέλεια ή ως κάτι δευτερεύον, που δεν χωράει στις άμεσες προτεραιότητές μας. Την στιγμή όμως που η ζωή μας εκπίπτει σε αμφίβολη επιβίωση, η «πολυτέλεια» αυτή είναι ζωτικής σημασίας. Στους αγώνες που έρχονται, ό,τι «δεν χωράει» είναι το πιο απαραίτητο.

Όχι στην εγκληματοποίηση των μεταναστ(ρι)ών και τη συστηματική φυλάκισή τους ως «διακινητών»!

Όχι στις φονικές καταδιώξεις στην ενδοχώρα, στα pushback και στις δολοφονίες από λιμενικούς στο Αιγαίο!

ΠΟΡΕΙΑ: Δευτέρα 23 Σεπτέμβρη, 19:00, Καμάρα

Stop War On Migrants

ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΕΙΤΕ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΟΥ ΧΟΜΑΓΙΟΥΝ ΣΑΜΠΕΤΑΡΑ

Ο Χαμαγιούν Σαμπετάρα είναι Ιρανός που επιζητά άσυλο, ο οποίος έχει κατηγορηθεί και καταδικαστεί αδίκως για διακίνηση από τις Ελληνικές Αρχές. Κατόπιν της σύλληψης του τον Αύγουστο του 2021, ο Χαμαγιούν ήρθε αντιμέτωπος με μία εκτενή δίκη που οδήγησε στην πρωτόδικη καταδίκη του τον Σεπτέμβριο του 2022 σε δεκαοκτώ χρόνια φυλάκισης. Σύμφωνα με μαρτυρίες εξαναγκάστηκε να οδηγήσει ιδιωτικό όχημα που περιείχε άλλα επτά άτομα, διασχίζοντας τα ελληνο-τουρκικά σύνορα. Εξαιτίας των αντίξοων συνθηκών διαβίωσης στην πατρίδα του, ο Χαμαγιούν προσέφυγε από το Ιράν σε μία προσπάθεια να φτάσει στην οικογένειά του, η οποία διαμένει έως σήμερα στη Γερμανία. Καταδικασμένος να παραμείνει στις ελληνικές φυλακές, καθώς η έφεση κατά της δικαστικής απόφασης έχει μετατεθεί ήδη μία φορά. Παρά της επιδεινωμένης υγείας του και τις απάνθρωπες συνθήκες κράτησής, το δικαστήριο απέρριψε το αίτημα της υπεράσπισης με στόχο την αποφυλάκιση του Χαμαγιούν. Η επόμενη νόμιμη ακρόαση θα λάβει χώρα στη Θεσσαλονίκη την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024.

Η περίπτωση του Homayoun είναι εμβληματική. Αυτός, όπως και άλλ@, συμπεριλαμβανομένων των περίφημων 9 της Πύλου που κατηγορούνται για διακίνηση, είναι θύμα ενός υπερβολικά αρθρωμένου συστήματος που υποστηρίζει την πολιτική αυθαιρεσία. Ο ίδιος, χρησιμοποιήθηκε ως εξιλαστήριο θύμα για να συγκαλυφθεί η αδυναμία των αρχών να καταδιώξουν τους αληθινούς δράστες. Η αυτόματη και συστηματική ποινικοποίηση των οδηγών αυτοκινήτων και σκαφών ως διακινητών αποκρύπτει συνειδητά την αλήθεια, δηλαδή ότι οι πραγματικοί διακινητές δραστηριοποιούνται μακριά από τα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφεύγοντας να διακινδυνεύουν τη δική τους καταδίωξη. Αυτή η στρατηγική της ποινικοποίησης μοιάζει με μια προσπάθεια των ελληνικών αρχών να κατηγορήσουν αθώους ανθρώπους εν κινήσει και να κρύψουν τη δική τους αδυναμία να αντιμετωπίσουν τη μετανάστευση που σε μεγάλο βαθμό προκύπτει από μακροχρόνιες ιμπεριαλιστικές πολιτικές των δυτικών κυβερνήσεων.

Για τους παραπάνω λόγους, στα πλαίσια της καμπάνιας FreeHomayoun, κάνουμε έκκληση για αλληλεγγύη στον αγώνα και κινητοποίηση σε δύο μείζονες ημερομηνίες:

Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου - Πορεία στις 19:00 στην Καμάρα

Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου - η μέρα της δίκης του Χαμαγιούν στο εφετείο της Θεσσαλονίκης. Συγκέντρωση μπροστά από το Δικαστήριο στις 10:00. Θα διαμαρτυρηθούμε μαζί και θα δείξουμε την παρουσία μας στην αίθουσα του δικαστηρίου.

Η συστηματική ποινικοποίηση των ανθρώπων που βρίσκονται εν κινήσει απεικονίζει και κανονικοποιεί το ρατσιστικό αφήγημα της διαφοροποίησης ανάμεσα σε «εμάς» και «αυτούς», με αποτέλεσμα τη διαφορετική μεταχείριση κατά περίπτωση. Η φυσική παρουσία μας σημαίνει την απαράμιλλη εναντίωσή μας σε αυτό το μανιχαϊστικό όραμα. Αγωνιζόμαστε ενάντια στις διεστραμμένες και μεροληπτικές πολιτικές των αρχών, σε κάθε είδος ρατσισμού που καταδυναστεύει πλέον τ@ μεταναστ@ στην κοινωνία μας.


Free Homayoun - Να σταματήσουμε την εξόντωση των μεταναστ(ρι)ών

Πλέον οι ειδήσεις περνάνε στα ψιλά. Ακρίβεια, πόλεμος, καταστροφές λόγω της κλιματικής αλλαγής και άλλα πολλά διαδέχονται το ένα το άλλο τόσο γρήγορα που χάνονται μέσα στην αναμπουμπούλα της καθημερινότητας. Ή ακόμα χειρότερα, ο όγκος και η ένταση τους σου δημιουργούν αισθήματα ανημποριάς, κυνισμού και ηττοπάθειας. Σε ένα τέτοιο κλίμα είναι δύσκολο να μην κοιτάς την πάρτη σου, πόσο μάλλον να ενδιαφερθείς για το τι συμβαίνει σε κόσμο «διαφορετικό» από σένα. Προσπαθείς να την βγάλεις καθαρή. Ούτως ή άλλως εμείς έχουμε το έθνος μας, σωστά; Αυτή την διευρυμένη άγια οικογένεια που μας βοηθάει να ξεχωρίσουμε το μέσα από το έξω, τους φίλους από τους εχθρούς, το ποιος έχει δικαιώματα και ποιος πρέπει να σκύβει το κεφάλι. Είναι η πυξίδα που μας δείχνει που να δείχνουμε την συμπάθειά μας και που να στρέφουμε την οργή μας.

Το έθνος μας λοιπόν και η εθνική μας κοινότητα που η συγκρότησή της απαιτεί συνεχώς την πειθάρχηση, την άγρια εκμετάλλευση και συχνά την εξολόθρευση του Άλλου. Ενός Άλλου που μέσα στα χρόνια αλλάζει πρόσωπα και μορφές. Κάποτε ήταν οι κομμουνιστές, μετά οι μετανάστες από την Αλβανία και τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες, ύστερα οι μετανάστες από την Μέση Ανατολή και την Αφρική και συνεχώς μια σειρά άλλων υποκειμένων όπως τα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας, οι Ρομά κλπ. Το έθνος μας και η εθνική μας ενότητα, αυτή που μας υποδεικνύει ότι έχουμε κοινά συμφέροντα εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενοι, πως στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν διαφορές και αν όλοι βάλουμε πλάτη και κλειστούμε περισσότερο στον εθνικό εαυτό μας όλα θα πάνε καλά. Μόνο που τα πράγματα εξακολουθούν και πάνε σκατά. Και όσο πιο σκατά πάνε τόσο περισσότερο στρεφόμαστε στην αγκαλιά του έθνους ως τη μόνη κοινότητα που μπορεί να μας εγγυηθεί την επιβίωσή μας. Σε μας όμως όχι στους άλλους. Έτσι, όσο δεν φαίνεται να υπάρχει εναλλακτική, ακούγονται μόνο οι κραυγές μίσους και οι σιωπές.

Επομένως σε ένα τέτοιο πλαίσιο τι μπορεί να ειπωθεί για όσες πνίγονται στο Αιγαίο διεκδικώντας μια καλύτερη ζωή; Ή για όσους σαπίζουν μέσα σε ανοιχτά και κλειστά καμπς; Τι μπορεί να ειπωθεί για τους 2000+ μετανάστες που βρίσκονται φυλακισμένοι στις ελληνικές φυλακές με την κατηγορία της διακίνησης; Τι μπορούν να κάνουν όσες δεν χωράνε σε αυτή την κοινότητα και σε αυτόν τον κόσμο; Που μπορεί να βρεθεί ελπίδα σε αυτό το ζόφο; Η απάντηση ίσως είναι απλή. Εκεί που βλέπουμε πως εμείς και οι διάφοροι «ξένοι» δεν είναι διατεθειμένοι να ζήσουν με σκυμμένο κεφάλι, αλλά αγωνίζονται για μια καλύτερη ζωή. Σε αυτά τα πεδία αγώνα όσο μικρά και να φαίνονται, είναι που δημιουργούνται οι ρωγμές και οι ρήξεις. Μια τέτοια στιγμή είναι και η διεκδίκηση για αποφυλάκιση του Homayoun Sabetara που διώκεται με την κατηγορία της «διακίνησης μεταναστών». Ο Homayoun κρατείται στις ελληνικές φυλακές από το 2021, όταν και συνελήφθη μαζί με άλλους μετανάστες κατά την προσπάθειά του να διασχίσει την ελλάδα για να συναντήσει την κόρη του στην Γερμανία. Και θα πρέπει να είμαστε εκεί. Γιατί η κάθε υπόθεση έχει σημασία.

Όχι στην εγκληματοποίηση των μεταναστ(ρι)ών και τη συστηματική φυλάκισή τους ως «διακινητών»!

Όχι στις φονικές καταδιώξεις στην ενδοχώρα, στα pushback και στις δολοφονίες από λιμενικούς στο Αιγαίο!

ΠΟΡΕΙΑ: Δευτέρα 23 Σεπτέμβρη, 19:00, Καμάρα

Κατάληψη Φάμπρικα Υφανέτ