Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011 στις 21.00
Προβολή: Network
Προβολές Νοεμβρίου: κάθε Πέμπτη στις 21.00
03/11 Network (1976), του Sidney Lumet
10/11 Brazil (1985), του Terry Gilliam
17/11 Ta'm e guilass (Η γεύση του κερασιού) (1997), του Abbas Kiarostasmi
24/11 The Indian Runner (1991), του Sean Penn
Πέμπτη 03/11: Network
Σκηνοθέτης: Sidney Lumet
Σεναριογράφος: Paddy Chayefsky
Πρωταγωνιστές: Faye Dunaway, William Holden, Peter Finch
Χρονολογία Παραγωγής: 27 Νοεμβρίου1976
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Το 1975 η τρομοκρατική βία είναι το κύριο θέμα των βραδυνών δελτίων ειδήσεων, έτσι που η εταιρική δομή του τηλεοπτικού σταθμούUBS αλλάζει. Στο μεταξύ ο Howard Beale, το γηραιό στήριγμα του δελτίου, έχει χάσει την κάποτε μεγάλη θεαματικότητά του, έτσι το δίκτυο τον απολύει. Ο Beale αντιδρά με έναν απροσδόκητο τρόπο. Στη συνέχεια βλέπουμε πώς αυτή η απόλυση επηρεάζει τη ζωή του Beale, των συνεργατών του, καθώς και την πορεία του δικτύου.
Το Network είναι μια ταινία για την πτώση, την έγερση και ξανά την πτώση του Howard Beale, καθώς και για την τρομακτική και φαιδρή τηλεοπτική φρενίτιδα. Για τους επικίνδυνους ελιγμούς των ανώτερων στελεχών και για παλιομοδίτες εκφωνητές των δελτίων, σαν τον Max Schumacher, που έχουν ενδοιασμούς και, λόγω αυτού, θεωρούνται ανίκανοι. Μια ταινία για το αραβικό πετρέλαιο, τις μεγάλες πολυεθνικές και τους σύγχρονους τυχοδιώκτες, σαν την Diana Christensen, ένα ανώτερο στέλεχος της τηλεόρασης, της οποίας η "ευαίσθητη" κριτική για το τηλεοπτικό κοινό την οδηγεί στο να προσλάβει μια μάντισσα για το δελτίο των 11, προκειμένου να προβλέπει τι θα γίνει την επόμενη μέρα, καθώς και για να προωθεί την αποδόμηση της εικόνας του Howard Beale, ως της πιο διάσημης προσωπικότητας της Αμερικής από την εποχή του Will Rogers.
Το Network είναι σοκαριστικό. Είναι επίσης ευφυέστατο, απερίγραπτα αστείο΄ μια αμερικάνικη κωμωδία που επιβεβαιώνει το ταλέντο του Paddy Chayefsky, ως μεγάλου σατιρικού συγγραφέα.
Ο Paddy Chayefsky, απέκτησε αρχικά τη φήμη του γράφοντας σενάρια για την τηλεόραση, δίνοντας το βάρος στα μικρά, καθημερινά πράγματα. Μέσω έργων όπως το "The Latent Heterosexual" και το "The Hospital", έγινε ένας από τους λίγους αφοσιωμένους κωμικούς που απέκτησαν πρόσβαση στο ευρύ κοινό. Το χιούμορ του δεν είναι ευγενικό ή γενναιόδωρο. Είναι τόσο σκληρό και αποκαλυπτικό, όσο χρειάζεται, προκειμένου να μην προκαλέσει τη μεταστροφή του κοινού για το οποίο προορίζεται.
Το Network μπορεί να κατηγορηθεί τόσο για το ότι το τραβάει πολύ μακρία όσο και για το ότι δεν πάει αρκετά μακριά τελικά. Είναι, όμως, κάτι που πολύ λίγα κωμικά φιλμ μπορούμε να πούμε ότι είναι. Είναι ζωντανό. Όπως ο τρελός προφήτης στην ταινία λέει για τον εαυτό του, το Network είναι ζωηρό και σπινθηροβόλο. Είναι συνδεδεμένο με τη ζωή.