Πέμπτη 25 Νοεμβρίου 2021 στις 18.00
25 Νοέμβρη: Ημέρα Αντίστασης & Αγώνα ενάντια σε κράτος, πατριαρχία & έμφυλη βία
25 ΝΟΕΜΒΡΗ ΗΜΕΡΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ
Η ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ
«Είναι επικίνδυνη- Όταν ο θεός χαλάει τον κόσμο, χαλάζια και κατακλυσμός, βγαίνει ξεκάλτσωτη στους δρόμους, σφυρίζει τους άντρες, πετάει πέτρες στα περιπολικά, την αράζει πάνω σα σκίουρος στα δέντρα κι ανάβει τσιγάρο από τις αστραπές.
Τελευταία φορά επεσυμάνθη κατά την ίδιαν ημερομηνίαν, χρονολογίαν και ώραν εις τρία διαφορετικά μέρη- κατά εξακριβωμένας πληροφορίας η ανατίναξις γέφυρας στο Μανχάταν, η προμήθευσις όπλων σε αναρχοκομμουνιστικά κινήματα καθώς και η φυγάδευσις κρατικών, άκρως απόρρητων πληροφοριών οφείλονται σ' αυτό το ίδιο άτομο.
Φέρεται φέρουσα μαύρο ή κόκκινο στρατιωτικό πουλόβερ, παιδικά μαργαριταρένια χτενάκια στα μαλλιά με τα χέρια στις τσέπες δανεικού πανωφορίου.
Γεννηθείσα: Άγνωστον
Γένος: Άγνωστον
Επάγγελμα: Άγνωστον
Κατοικία: Άγνωστος
Επάγγελμα: Άγνωστον
Θρήσκευμα: Άθεος
Χρώμα Οφθαλμών: Άγνωστον
Όνομα: Σοφία Βίκυ Μαρία Όλια Νίκη Άννα Έφη Αργυρώ
ΔΑΡΕΙΟΣ ΔΑΡΕΙΟΣ. Προς όλα τα περιπολικά.
Προσοχή, οπλοφορεί. Επικίνδυνη. Οπλοφορεί. Επικίνδυνη.
Την λένε Σοφία Βίκυ Μαρία Όλια Νίκη Άννα Έφη Αργυρώ.
Κι είναι όμορφη όμορφη όμορφη όμορφη Θε μου…»
Κατερίνα Γώγου, Ιδιώνυμο (1980)
Η φετινή 25η Νοέμβρη, ως -καθεστωτικά καθιερωμένη- μέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, μας βρίσκει έπειτα από σχεδόν δύο χρόνια μέσα σε ένα περιβάλλον ολοκληρωτικά λεηλατημένο από την κρατική διαχείριση της πανδημίας του covid-19. Η πρωτόγνωρη αυτή υγειονομική, ανθρωπιστική και κοινωνική κρίση ανέδειξε με τον πιο εμφατικό τρόπο τα αδιέξοδα του κράτους και του καπιταλισμού και αποτέλεσε αφορμή για το βάθεμα της επίθεσης των εξουσιαστών ενάντια σε όλους τους εκμεταλλευόμενους. Είναι πλέον φανερό ότι οι εγγενείς αντιφάσεις του, που αναδεικνύονται ολοένα μέσα από τα αναπόφευκτα αδιέξοδά του, καθιστούν το κρατικο-καπιταλιστικό εξουσιαστικό σύστημα αδύνατο να ανταπεξέλθει στα προβλήματα και τις ανάγκες που προκύπτουν ολοένα μετά την περαιτέρω φτωχοποίηση της κοινωνικής βάσης και τη λεηλασία κάθε πεδίου που θα μπορούσε να παρέχει κοινωνικά αγαθά. Μέσα σε αυτή τη συγκυρία, το εξουσιαστικό πατριαρχικό καπιταλιστικό σύστημα επιτίθεται ακόμα περισσότερο στις γυναίκες των πληβειακών στρωμάτων. Μέσα σε έναν μόλις χρόνο ταυτόχρονα με την επίταση της ταξικής εκμετάλλευσης των εργαζόμενων γυναικών, παρακολουθήσαμε να έρχονται στη δημοσιότητα 13 γυναικοκτονίες, απόπειρες βιασμού, βιασμοί, υποθέσεις trafficking με τη συγκάλυψη της αστυνομίας και των πολιτικών της προϊσταμένων, συγκάλυψη κυκλωμάτων παιδικής πορνογραφίας και παιδεραστίας, καταγγελίες για σεξουαλικές παρενοχλήσεις και βασανισμούς μέσα σε αστυνομικά τμήματα.
Είναι ακόμα πιο σαφές πλέον πως εκείνο που οπλίζει τα χέρια των βιαστών και δολοφόνων, και ξεπλένει τα εγκλήματά τους είναι ένα ολόκληρο σύστημα, που έχει όνομα και λέγεται πατριαρχία, κράτος και καπιταλισμός. Οι δράστες γαλουχούνται, ενθαρρύνονται, οπλίζονται και στο τέλος καλύπτονται και δικαιολογούνται από τις κυρίαρχες αξίες και τους ίδιους τους μηχανισμούς. Γιατί η έμφυλη βία είναι συστημική βία και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κρατικής και καπιταλιστικής βαρβαρότητας. Οι κρατικοί φορείς που υπερφίαλα διατυμπανίζουν ότι νοιάζονται για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, είναι οι ίδιοι που καθημερινά αναπαράγουν την καταπίεσή τους. Απολύουν εγκύους, αθωώνουν βιαστές και γυναικοκτόνους, ψηφίζουν νομοσχέδια ενάντια στις αμβλώσεις και την αυτοδιάθεση των σωμάτων των γυναικών, κρατούν κατά χιλιάδες έγκλειστες πρόσφυγες-μετανάστριες σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, τις πνίγουν στο Αιγαίο, τις απειλούν, τις ξυλοκοπούν και τις βιάζουν στα σύνορα, τις παρενοχλούν σεξουαλικά- όπως καταγγέλλουν οι φυλακισμένες μετανάστριες στην κόλαση της Πέτρου Ράλλη και στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και καταστέλλουν αγωνιζόμενες γυναίκες που δεν σκύβουν το κεφάλι μπροστά στην κρατική, καπιταλιστική, πατριαρχική βαρβαρότητα.
Δεν ξεχνάμε την δολοφονημένη Καρολάιν από τον δολοφόνο σύζυγό της στα Γλυκά Νερά. Δεν ξεχνάμε την δολοφονημένη Γαρυφαλιά από τον σύντροφό της στη Φολέγανδρο, την Κωνσταντίνα που δολοφονήθηκε η ίδια και ο αδερφός της από το μαχαίρι του συζύγου της στην Μακρινίτσα. Την 64χρονη Ελένη από τις σφαίρες του εν διαστάσει συζύγου της στην Αγ. Βαρβάρα. Την 47χρονη Σταυρούλα που δολοφονήθηκε πισώπλατα με καραμπίνα. Την 42χρονη Μόνικα από τη Ρουμανία που δολοφονήθηκε από την σύντροφό της, ο οποίος την έθαψε στην αυλή του σπιτιού της στην Κυπαρισσία . Δεν ξεχνάμε τη δολοφονία της Δώρας από την καραμπίνα του πρώην συντρόφου της. Δεν ξεχνάμε την 43χρονή που δολοφονήθηκε στη Λάρισα μέσα στην ταβέρνα όπου δούλευε από τον εν διαστάσει σύζυγό της, την 54χρονη δολοφονημένη από μαχαιριές στη Θεσσαλονίκη, την 31χρονη Άννα που δολοφονήθηκε από το σύζυγό της στη Δάφνη, ενώ είχαν προηγηθεί καταγγελίες σε βάρος του για ενδοοικογενιακή βία και μάλιστα μια εξ αυτών λίγο πριν την δολοφονία, την οποία η αστυνομία αγνόησε, όπως συνηθίζει να κάνει ή και να απειλεί τις γυναίκες που καταγγέλλουν περιστατικά βίας σε βάρος τους. Δεν ξεχνάμε την 54χρονη Βασιλική στα Χανιά που δολοφονήθηκε με 14 μαχαιριές σε ολόκληρο το σώμα της από τον σύντροφό της, την δολοφονημένη Νεκταρία στην Ιεράπετρα.
Δεν ξεχνάμε την καθαρίστρια στα Κάτω Πετράλωνα που ξυλοκοπήθηκε και βιάσθηκε εν ώρα εργασίας, ούτε όμως την προσπάθεια της αστυνομίας να απωθήσει τον συγκεντρωμένο κόσμο έξω από την πολυκατοικία όπου βρισκόταν ο βιαστής, την ίδια ώρα που ο ίδιος ανενόχλητος έβρισκε την ευκαιρία να διαφύγει.
Δεν ξεχνάμε ότι τρεις γυναίκες δολοφονήθηκαν τον τελευταίο χρόνο από το υπηρεσιακό όπλο του μπάτσου - συζύγου τους. Δεν ξεχνάμε το ρόλο των αστυνομικών της ομάδας ΔΙΑΣ στο λιντσάρισμα και τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου/Zackie Oh, τον ρόλο των Μ.Μ.Ε στην απόπειρα σκύλευσης του νεκρού και της ταυτότητάς του ως οροθετικού, μέλους της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας και ακτιβιστή και το ρόλο των δικαστικών στην απελευθέρωση των δολοφόνων του (τότε που η τωρινή αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ πρόσφερε ως κυβέρνηση την αμέριστη συμπαράστασή της στους μπάτσους που υπηρετούσαν στο κολαστήριο του Α.Τ. Ομόνοιας). Δεν ξεχνάμε τις σεξιστικές και ομοφοβικές επιθέσεις, παρενοχλήσεις και απειλές σε γυναίκες, μαθήτριες, εργαζόμενες από τον αστυνομικό στρατό κατοχής στα Εξάρχεια. Δεν ξεχνάμε τη συλληφθείσα στη Ν. Σμύρνη μετά τη διαδήλωση ενάντια στην κρατική καταστολή, που βασανίστηκε, όπως και πολλοί άλλοι συλληφθέντες εκείνης της μέρας, και δέχτηκε απειλές βιασμού από τους άντρες των ΜΑΤ, την 18χρονη στην Ηλιούπολη που έπεσε θύμα trafficking από μπάτσο, ο οποίος την κρατούσε σε κατάσταση ομηρίας, την εξέδιδε και απειλούσε την ίδια και την οικογένεια της, όλες όσες αγωνίζονται και δέχονται την κατασταλτική βία και μανία των αστυνομικών δυνάμεων, τις απειλές και παρενοχλήσεις μέσα στα τμήματα και τα αστυνομικά μπλόκα και τους βασανισμούς από τα ένστολα καθάρματα της ΕΛ.ΑΣ, που έχουν ως επίσημη και διακηρυγμένη πολιτική την πατριαρχική βία, την οποία το κρατικό- καπιταλιστικό- πατριαρχικό σύστημα προωθεί.
Είναι το ίδιο σύστημα που οξύνει τη δαιμονοποίηση της φτώχειας, το κυνήγι και την τιμωρία του αδύναμου στην ταξική και κοινωνική ιεραρχία, που μεθοδικά νομιμοποιεί την εξόντωση όσων θέτει στο περιθώριο και τους προγράφει επανειλημμένα ως «απειλή» για την τάξη και την ασφάλεια, των φτωχών, των απόκληρων, των αποκλεισμένων και εκμεταλλευόμενων όπως συνέβη με την κρατική δολοφονία του 18χρονου ρομά Νίκου Σαμπάνη στο Πέραμα από αστυνομικές δυνάμεις μέσα σε έναν καταιγισμό από 38 σφαίρες, τις εργατικές δολοφονίες και τις δολοφονίες προσφύγων και μεταναστών στα υδάτινα και χερσαία σύνορα της Ευρώπης- φρούριο.
Εμείς, ως αγωνίστριες, ως αναρχικές και ως γυναίκες οργανωνόμαστε και συλλογικοποιούμαστε απέναντι στο κράτος, τον καπιταλισμό και την πατριαρχία. Από τη συμμετοχή στις διαδηλώσεις σε Αθήνα και Θεσ/νίκη όπου εκφράστηκε η κοινωνική δυσαρέσκεια απέναντι στις γυναικοκτονίες, τους βιασμούς και την όξυνση της εξουσιαστικής και ταξικής εκμετάλλευσης των γυναικών και την παρουσία έξω από τις αίθουσες της αστικής δικαιοσύνης που ξεπλένουν τους δράστες, μέχρι τον καθημερινό αγώνα στους δρόμους, μέσα από τις καταλήψεις, τα στέκια, τις πολιτικές μας συλλογικότητες, δίπλα και μαζί με τους συντρόφους μας, έχουμε πάρει θέση μάχης ενάντια στον σάπιο κόσμο της Εξουσίας. Απέναντι στη ζοφερή πραγματικότητα που μας επιφυλάσσουν οι εξουσιαστές σε ολόκληρο τον πλανήτη, προτάσσουμε την οργάνωση των από τα κάτω και τη διεκδίκηση όσων μας ανήκουν. την οργανωμένη ταξική αντεπίθεση όλων των εκμεταλλευόμενων, γυναικών και ανδρών, για την ανατροπή του κόσμου της πατριαρχίας, του κράτους και του καπιταλισμού, για τη δημιουργία μιας κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση και καταπίεση. Οι αγώνες των γυναικών που ξεσπούν σε όλο τον κόσμο μας δείχνουν τον δρόμο του αγώνα, από τις ιθαγενείς Ζαπατίστριες στα βουνά του Μεξικού και τις μαχήτριες της Ροτζάβα μέχρι τις γυναίκες της Πολωνίας και τις αδερφές μας στην Τουρκία που αγωνίζονται ενάντια στην επιβολή των κρατικών πολιτικών πάνω στα σώματά τους. Όλες οι εξεγερμένες σε κάθε γωνιά της γης που στέκονται απέναντι στους δολοφόνους και βιαστές των σωμάτων ασφαλείας. Χέρι - χέρι, η μια δίπλα στην άλλη, στον δρόμο σπάμε τον τρόμο που προσπαθεί να μας επιβάλει το κράτος και οι ένστολοι εντολοδόχοι του. Μαζί τους συναντιόμαστε με μια υψωμένη γροθιά κι ένα βλέμμα αλληλεγγύης, που μας γεμίζει με αποφασιστικότητά να καταστρέψουμε κάθε μορφή εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και να φωνάξουμε μαζί με τις αδερφές μας σε όλο τον κόσμο ότι καμία δολοφονία και καμία κακοποίηση δε θα μείνει αναπάντητη, ότι η συλλογική φωνή μας μπορεί να σπάσει όλα τα δεσμά και να ρίξει όλα τα τείχη. Να φωνάξουμε ότι καμία γυναίκα που αγωνίζεται δεν είναι μόνη και θα παλέψουμε όλες μαζί μέχρι να καταφέρουμε να κάνουμε τη φλόγα, φωτιά και να κάψουμε συθέμελα το σάπιο εξουσιαστικό πατριαρχικό σύστημα. Μέχρι να φτιάξουμε έναν κόσμο που δε θα περισσεύει κανείς και καμιά μας, έναν κόσμο που θα χωράει μέσα του όλους τους κόσμους.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ, ΓΙΑ ΤΗ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΑΡΧΙΑ
Συγκέντρωση- Διαδήλωση Πέμπτη 25 Νοέμβρη 2021
Αθήνα: Πλ. Κλαυθμώνος, 18.00
Θεσσαλονίκη: Αγ. Βενιζέλου, 18.00
Ομάδα ενάντια στην πατριαρχία/ Αναρχική Πολιτική Οργάνωση- Ομοσπονδία Συλλογικοτήτων
Κοινή ανακοίνωση συλλογικοτήτων και καλέσματα στις κινητοποιήσεις για την 25η Νοέμβρη
25η ΝΟΕΜΒΡΗ: ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ, ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
«H αιτία (σ.σ. της καταπίεσης) έγκειται στο σύστημα ανισότητας της ατομικής ιδιοκτησίας, στο κράτος και την εκκλησία, στο σύστημα που νομιμοποιεί την κλοπή, τη δολοφονία και την κακοποίηση των αθώων γυναικών και των ανήμπορων παιδιών».
Emma Goldman
Το τελευταίο διάστημα και με το ξέσπασμα της πανδημίας του covid-19 έρχονται καθημερινά στο φως δεκάδες περιστατικά έμφυλης βίας και γυναικοκτονιών σε καθημερινή βάση. Τα περιστατικά αυτά δεν είναι ούτε τυχαία ούτε μεμονωμένα. Τουναντίον αποτελούν μόνο τα πρόσφατα κραυγαλέα παραδείγματα κανονικοποίησης της βίας κατά των γυναικών εντός του κρατικού, καπιταλιστικού και πατριαρχικού κόσμου. Δεν είναι τίποτα άλλο από το αποτέλεσμα της ολοένα και μεγαλύτερης διείσδυσης της πατριαρχίας, της εξουσιαστικής επιβολής και της υποτίμησης των γυναικών στο σύνολο των κοινωνικών σχέσεων, στους χώρους εργασίας, στο σπίτι, στο σχολείο, στο δρόμο.
Από τις καταγγελίες μεταναστριών στο ΠΡΟ.ΚΕ.Κ.Α. στην Πέτρου Ράλλη για σεξουαλικές παρενοχλήσεις από μπάτσους, τον βιασμό και ξυλοδαρμό της καθαρίστριας εργάτριας στα Πετράλωνα, την συστηματική κακοποίηση και εκπόρνευση 18χρονης από τον πατέρα της και έπειτα από μπάτσο στην Ηλιούπολη μέχρι τις 13γυναικοκτονίες που μετράμε εντός του 2021, της Βιολέτ στα Χανιά, της Ελένης στην Θεσσαλονίκη, της Βασιλικής στα Μεσκλά, της Κωνσταντίνας στη Μακρινίτσα, της Καρολάιν στα Γλυκά Νερά, της Ελένης στην Αγία Βαρβάρα, της Γαρυφαλλιάς στην Φολέγανδρο, της Ανίσα στη Δάφνη, της Σταυρούλας στο Ρέθυμνο, της Μαρίας στη Λάρισα, της 75χρονης στην Αργολίδα, της Δώρας στη Ρόδο, της Νεκταρίας στην Ιεράπετρα τα περιστατικά που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας είναι δεκάδες και καταδεικνύουν το δολοφονικό πρόσωπο της πατριαρχίας.
Εδώ και ενάμιση χρόνο παρακολουθούμε ένα καλά ενορχηστρωμένο σχέδιο έντασης της έμφυλης βίας με πρωταγωνιστές το κράτος, τους θεσμούς και τα ΜΜΕ, σε αγαστή συνεργασία. O υποχρεωτικός εγκλεισμός στο σπίτι την περίοδο του lockdown που καταδίκασε χιλιάδες γυναίκες και παιδιά που ζουν σε συνθήκες βίας να συνυπάρχουν διαρκώς με τους κακοποιητές, ακόμα και με τους δολοφόνους τους και η ψήφιση του νόμου για την υποχρεωτική συνεπιμέλεια που παρέχει θεσμική κάλυψη στους εκβιασμούς των κακοποιητικών πατεράδων, έκαναν ξεκάθαρες τις προθέσεις του κράτους απέναντι στις γυναίκες-θύματα ενδοοικογενειακής βίας.
Για το ελληνικό κράτος και την ακροδεξιά πολιτική του διαχείριση η προσέγγιση του ζητήματος συνοψίζεται στο τρίπτυχο πατρίς-θρησκεία-οικογένεια. Έτσι, όταν δεν συγκαλύπτει παιδοβιαστές, πηγαίνει χέρι-χέρι με όλα τα κατακάθια της κοινωνίας, παπάδες, νταβατζήδες και φασίστες διαμορφώνοντας το θεσμικό πλαίσιο για τηνεπέλαση της επίθεσης σε βάρος των γυναικών, για την όξυνσης της γυναικείας εκμετάλλευσης και καταπίεσης. Δεν είναι δυνατόν να ξεχάσουμε την υπόθεση Γεωργιάδη και Λιγνάδη, τις δηλώσεις υποστήριξης προς τους κακοποιητές πατέρες του βουλευτή Λοβέρδου από το βήμα της βουλής ή τις -σε απευθείας μετάδοση- συμβουλές προς γυναικοκτόνους του συνδικαλιστή των μπάτσων, Μπαλάσκα. Επιπρόσθετα, η ένταση της έμφυλης βίας της αστυνομίας με τα δεκάδες περιστατικά εμπλοκής μπάτσων σε κυκλώματα εμπορίας γυναικών, τα πολυάριθμα αδιερεύνητα περιστατικά καταγγελιών, οι βιασμοί και οι παρενοχλήσεις σε βάρος μεταναστριών στα σύνορα και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, διευρύνουν ολοένα και περισσότερο αυτή την ασφυκτική συνθήκη σε βάρος των γυναικών. Κι όταν τα πράγματα οδηγηθούν με κάποιο τρόπο ενώπιον της αστικής δικαιοσύνης, τότε αυτή έρχεται με τη σειρά της να αθωώσει ή να δώσει ελαφρυντικά στους γυναικοκτόνους και τους βιαστές και να καταδικάσει τις γυναίκες που αμύνθηκαν υπερασπιζόμενες τη ζωή τους και προστατεύοντας τα παιδιά τους.
Παράλληλα, η συνολική κρίση του συστήματος, η οποία επιταχύνθηκε ακόμα περισσότερο εξαιτίας της πανδημίας, έχει ως αποτέλεσμα την όξυνση της έμφυλης καταπίεσης καθώς η πατριαρχία αποτελεί θεμέλιο λίθο του κόσμου της εξουσίας και βασικό στοιχείο κοινωνικής αναπαραγωγής του. Όσο βαθαίνει η κρίση, τόσο περισσότερο αναπαράγεται και ριζώνει στο κοινωνικό σύνολο η πατριαρχία προκειμένου αφενός να καθυποτάξει ακόμα περισσότερο τις γυναίκες και αφετέρου να κατακερματίσει της αντιστάσεις, να αποπροσανατολίσει από τον πραγματικό υπαίτιο της εξαθλίωσης, που είναι το ίδιο το σύστημα εκμετάλλευσης και καταπίεσης, το κράτος και το κεφάλαιοκαι να καλλιεργήσει τον κοινωνικό κανιβαλισμό, στρέφοντας τη βία στο εσωτερικό της εκμεταλλευόμενης τάξης και ακόμα πιο πολύ εναντίον των γυναικών της κοινωνικής βάσης, του πλέον υποτιμημένου και εκμεταλλευόμενου κομματιού της κοινωνίας.Η αναδιάρθρωση των εργασιακών σχέσεων που συνιστά -μεταξύ των άλλων- ακόμα μεγαλύτερη υποτίμηση της θέσης της γυναίκας στην εργασία και η ολοένα και εντεινόμενη βία και εκμετάλλευση,κυρίως μέσω των κυκλωμάτων trafficking,σε βάρος των περιθωριποιημένων γυναικών, των τοξικοεξαρτημένων, των μεταναστριών και των προσφύγων συμβάλλουν στην επίταση της ταξικής καταπίεσης των γυναικών.Μια συνθήκη που αναμένεται να διογκωθεί όσο η συνολική χρεοκοπία του συστήματος σε κάθε πεδίο αφήνει ανεξίτηλο το αποτύπωμα της στο κοινωνικό πεδίο διαμορφώνοντας συνθήκες ακραίας σήψης και παρακμής.
Η 25η Νοέμβρη αποτελεί μια, καθεστωτικά καθιερωμένη από τον ΟΗΕ, ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών-δήθεν-τιμώντας τις τρεις αγωνίστριες αδερφές Μιραμπαλ, οι οποίες το 1991, βασανίστηκαν, ξυλοκοπήθηκαν και στραγγαλίστηκαν μέχρι θανάτου, κατ' εντολή του δικτάτορα Τρουχίγιο στη Δομινικανή Δημοκρατία. Το επίσημο κράτος και ο «θεσμικός φεμινισμός» θα βρουν ξανά την ευκαιρία να υποσχεθούν θέσεις εξουσίας και κύρους, προοπτική κοινωνικής ανέλιξης για τις γυναίκες και στην καλύτερη περίπτωση θα εγκαινιάσουν κανέναν ξενώνα κακοποιημένων γυναικών για να έχουν άλλοθι στην αναπαραγωγή της γυναικείας καταπίεσης στην οποία συμβάλλουν καθημερινά.
Από την πλευρά μας, (οι αγωνιζόμενες και οι αγωνιζόμενοι,)αντιλαμβανόμαστε πως ο αγώνας ενάντια στην πατριαρχία και την έμφυλη βία οφείλει να μην διεκδικεί απλά ισότιμη θέση με τους άντρες στην καταπίεση, σε ρόλους καταπιεστών ή καταπιεζόμενων, αλλά να είναι συνολικός, να είναι αντικαπιταλιστικός και αντικρατικός, καταδεικνύοντας ξεκάθαρα τους βασικούς υπαίτιους για την καλλιέργεια της βίας, του μίσους και του θανάτου σε βάρος των γυναικών της τάξης μας.
Σε κάθε περίπτωση, ο αγώνας μας είναι καθημερινός, ωστόσο η συλλογική μνήμη και η διατήρησή της στο σήμερα είναι διαρκές ζητούμενο των αγωνιστών και των αγωνιστριών. Για το λόγο αυτό,και την 25η Νοέμβρηκαι κάθε μέρα οφείλουμε να βρισκόμαστε στους δρόμους με τα δικά μας αιτήματα, για τους δικούς μας αγώνες. Σήμερα πιο επιτακτικά από ποτέ. Μόνο με συλλογικούς, μαζικούς και μαχητικούς αγώνες μπορούμε να δώσουμε ουσιαστικές απαντήσεις και να υψώσουμε ισχυρά αναχώματα στην επέλαση της κρατικής και καπιταλιστικής βαρβαρότητας και της έμφυλης βίας. Να δημιουργήσουμε δομές προστασίας και στήριξης των γυναικών που βιώνουν τις πτυχές της έμφυλης βίας στο δρόμο, στη δουλειά, στο σπίτι προκειμένου να ξεπεράσουν τα βιώματα τους και όλοικαι όλες μαζί να βγούμε στο δρόμο και να φωνάξουμε για όλα τα θύματα της πατριαρχίας, για κάθε γυναίκα της εργατικής τάξης που κακοποιήθηκε ή δολοφονήθηκε, να βγούμε στο δρόμο ενάντια σε ένα σύστημα που γεννά τους γυναικοκτόνους και τους βιαστές. Ο αγώνας ενάντια στην πατριαρχία και την έμφυλη καταπίεση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του αγώνα για την κοινωνική απελευθέρωση, για την ανατροπή του κρατικού-καπιταλιστικού συστήματος και την οικοδόμηση ενός κόσμου ελευθερίας, δικαιοσύνης και ισότητας.
ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΜΦΥΛΗ ΒΙΑ
ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΧΕΙΡΑΦΕΤΗΣΗ
Καλέσματα στις κινητοποιήσεις της 25ης Νοέμβρη
Αθήνα: πλατεία Κλαυθμώνος, 18:00
Θεσσαλονίκη: Στηρίζουμε την κινητοποίηση στο Άγαλμα Βενιζέλου, 18:00
Πάτρα: πλατεία Γεωργίου, 18:00 (στηρίζουμε το μπλοκ της «ανοιχτής συνέλευσης αγώνα ενάντια στην έμφυλη βία»)
Ξάνθη: πλατεία Αντίκα, 17:30 (στηρίζουμε το κάλεσμα από «συντρόφισσες ενάντια στην έμφυλη βία»)
Αλεξανδρούπολη: Αναγνωστήριο, 19:00
Ταξική Αντεπίθεση, ομάδα αναρχικών και κομμουνιστών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) | Πέλοτο, στο δρόμο για την αναρχία και τον κομμουνισμό (Ξάνθη) | Κατάληψη Παλιού Νεκροτομείου (Αλεξανδρούπολη) | αναρχική ομάδα "δυσήνιος ίππος" (Πάτρα)
ΚΑΤΩ Η ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΑ, ΚΑΤΩ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ & ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Κάλεσμα για την 25η Νοέμβρη
«Η σωτηρία βρίσκεται σε μία ενεργητική πορεία προς ένα φωτεινότερο και σαφέστερο μέλλον. Χρειαζόμαστε ανεμπόδιστη ανάπτυξη πέρα από τις πεπαλαιωμένες παραδόσεις και συνήθειες. Το κίνημα για τη χειραφέτηση της γυναίκας δεν έχει ως τώρα κάνει παρά μόνο το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση. Πρέπει να ελπίζουμε ότι θα συλλέξει δύναμη για να κάνει το επόμενο. Το δικαίωμα ψήφου ή τα ίσα πολιτικά δικαιώματα μπορεί να είναι σωστά ως απαιτήσεις, αλλά η αληθινή χειραφέτηση δεν ξεκινά ούτε στις ψηφοφορίες ούτε στα δικαστήρια. Αρχίζει από την ψυχή της γυναίκας. Η Ιστορία μάς λέει ότι κάθε καταπιεσμένη τάξη κέρδισε την αληθινή απελευθέρωση από τους αφέντες της μέσα από τις δικές της προσπάθειες. Είναι απαραίτητο η γυναίκα να πάρει το μάθημά της, να συνειδητοποιήσει ότι η ελευθερία της θα φτάσει ως εκεί που θα φτάσει η δύναμή της για να πετύχει την ελευθερία αυτή.»
Emma Goldman
Καρολάιν. Ανίσα. Βιολέτ. Βασιλική. Ελένη. Κωνσταντίνα. Σταυρούλα. Μαρία. Γαρυφαλλια. Δώρα. Κωνσταντίνα. Νεκταρία. Μόνικα.
Στη δική μας ιστορία η πατριαρχία σκοτώνει. Δεκατρείς γυναικοκτονίες, βιαστές, επιχειρηματίες του τράφικινγκ, παιδεραστές, βασανιστές και δολοφόνοι. Στη δική μας την ιστορία, δεν έχουν όλες οι ανθρώπινες ζωές τον ίδιο φόρτο. Ο Ζακ Κωστόπουλος/Zackie Oh λιντσάρεται σε δημόσια θέα και τελικά πέφτει νεκρός στην πλατεία ομονοίας από μαγαζάτορες και μπάτσους, οροθετικός και μέλος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας. H 50χρονη κυρία βιάζεται και κρατείται όμηρη στα Κάτω Πετράλωνα, καθαρίστρια στα νοικοκυριά των αστών. Οι πρόσφυγες και οι μετανάστριες που ξυλοκοπούνται και βιάζονται στα σύνορα, αν βέβαια δεν τις πνίξουν στο αιγαίο, και οι κρατούμενες στις φυλακές της Πέτρου Ράλλη παρενοχλούνται σεξουαλικά απ' τους δεσμοφύλακες. Αν κάτι διέπει όλες αυτές τις υποθέσεις, ο κοινός τους παρονομαστής, είναι πως όλες τους στην τάξη μας ανήκουν, στον τόπο αυτόν είναι οι κατατρεγμένες. Στη δική μας ιστορία η εξουσία έχει την κάννη στραμμένη στους καταπιεσμένους. Στον ρομά Νίκο Σαμπάνη, στον λιμενεργάτη της Cosco και στoυς ντελιβεράδες της Wolt.
Δεν τρέφουμε αυταπάτες. Όσο κι αν στην Δύση καμώνονται πως εξαλείψανε την πατριαρχία, γιατί έχουμε γυναίκα ως προεδρίνα της δημοκρατίας ή άλλες γυναίκες να διαπρέπουν στα ηγετικά εδώλια, γνωρίζουμε πως αυτό δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένας μανδύας που θέλει να καλύψει την καθημερινή βαρβαρότητα. Άλλωστε είναι πάγια τακτική των εξουσιαστών να διαιρούν την κοινωνική βάση, ώστε εσαεί να βασιλεύουν, κι ύστερα την αντίδραση που προκαλείται, τελικά τελικά, να την αφομοιώνουν σε επίπεδο επιφανειακό και να την ενσωματώνουν θεσμικά. Αυτό είναι το Κράτος και είναι το ίδιο και απαράλλαχτο που πέρυσι συγκάλυπτε με τρόπο χυδαίο τον παιδεραστή Λιγνάδη, που νομοθετεί υποχρεωτική συνεπιμέλεια, κηρύσσει τις εκτρώσεις των γυναικών παράνομες, που ο αρχηγός της αστυνομίας του προτείνει ελιγμούς στην τιβί για να αποφύγουν οι γυναικοκτόνοι την ποινή. Δεν έχουμε καμία εμπιστοσύνη στο κράτος και στην δικαιοσύνη του. Ο αγώνας μας δεν εξαντλείται στις δικαστικές αίθουσες, γίνεται οδόφραγμα στον δρόμο, βοή στις γειτονιές, ελπίδα στις καταλήψεις μας.
Αναγιγνώσκουμε την πατριαρχία ως τον πρόποδα στον αισχρό λόφο της εξουσίας. Η γυναικεία χειραφέτηση περνάει σαν παλίρροια μέσα από την ισοπέδωση του κράτους και του κεφαλαίου, αφού αποτελεί συνθήκη του. Ο δικός μας κόσμος χωράει οροθετικούς, τρανς, λεσβίες, ομοφυλόφιλους και μετανάστριες, όλες αυτές και όλους αυτούς που με πάθος αγωνίζονται ενάντια στους δυνάστες τους. Και τα χέρια τους που άλλοτε κρατούν τα κλειδιά για να επιστρέψουν με ασφάλεια σπίτι, με ευχαρίστηση στην καρδιά της εξουσίας θα στρέψουν τις γροθιές τους.
Στον δικό μας κόσμο, δεν χωράει η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.
Στον δικό μας κόσμο, αγαπάμε την ζωή και θα την υπερασπιστούμε μέχρις εσχάτων.
Από τα βουνά του Μεξικού και τα εδάφη της Ροζάβα μέχρι το κέντρο της Βαρσοβίας και τους δρόμους της Αθήνας,
υψώνουμε την γροθιά ψηλά, θα νικήσουμε.
Κράτος, ΜΜΕ, σχολές και σχολεία όλα αναπαράγουν την Πατριαρχία
Ενάντια σε Κράτος και Πατριαρχία για τη Χειραφέτηση και την Αναρχία
Συγκέντρωση - Διαδήλωση Πέμπτη 25 Νοέμβρη,
Αγ. Βενιζέλου, 18.00
Αναρχική Συνέλευση Φοιτητών/τριών «Quieta Movere»